divendres, 9 de març del 2012

Els Jocs de la Fam

Hola!
Sento el retard, però estan començan les avaluacions i tinc que començar a estudiar com una boja. Gràcies
Mireia per confiar amb nosaltres.
Títol: Els Jocs de la Fam
Autor/a: Suzanne Collins
Editorial: Estrella Polar
Sinopsis (contraportada):
Podries viure tot sol, en un món salvatge, on tothom farà el possible perquè no tornis a veure la llum del dia?
Sobre l'autora:
Viu amb la seva família i un parell de gats adoptats a Connecticut.
Des del 1991 ha treballat com a guionista de televisió.
Els Jocs de la Fam es la seva primera novela.





I la meva opinió:
Quan vaig obrir la tapa i vaig veure la amenaça indirecte de la meva professora de català (la que ens ha deixat el llibre a mi i a una amiga), el seu nom i el nom i la data de l'última persona a qui li va deixar (el va trencar i li va tenir que comprar un de nou), he de reconèixer que vaig començar a mirar el llibre amb més respecte, tenia por d'obrir-lo i que s'em caiguessin les pàgines a trossets. Però després de veure el tràiler i la llarga espera que vam haver de patir per aconseguirlo no podia deixar aquest món sense haver-lo llegit.
Tot i així m'ha agradat moltíssim. Resulata interessant i diferent i desde la primera pàgina (upss... ho retiro a la primera pàgina hi havia l'avís),  des de la segona pàgina no t'en pots separar.
És una clara crítica als reality shows, on només importa la audencia, portada als límits, i si a l'audiencia li interessa veure morir els participants del concurs? I si la mateixa societat t'obliga a contemplar com moren els teus germans? Els teus millors amics?I si a sobre t'obliguen a fingir disfrutar-ho?
 Un clar avís de fins on pot arribar la crueltat humana. I una suplica de justicia i llibertat.
I ens ensenya  una cara diferent de l'amor, una que intentem no mirar: la cara falsa de l'amor, però darrere de cada mentida s'amaga la veritat.
Aconsegueix fer-te reflexionar, horroritzar-te del que està passant al nostre voltant o que passarà de qui poc.
El recomano! I no patiu l'amenaça  es un cas únic.